Logo hetkanton.nl

Film(café)recensie: 'Vele hemels' is Vlaamse parel

Greet op de Beek bracht in 2013 haar debuutroman uit. Dat werd meteen een groot succes. Na het boek, nu deze bijzondere film waarvoor zij zelf ook het scenario schreef. 'Vele hemels boven de zevende', in een regie van Jan Matthijs, met een ijzersterke cast en prachtige dialogen staat dit keer centraal in de maandelijkse Film(café)recensie. 'Vele hemels' is voor het eerst te zien in het Filmcafé op vrijdag 12 januari om 10.30 uur en in de twee daarop volgende weken op verschillende toonmomenten. Meer info: www.oosterhoutsfilmcafe.nl

OOSTERHOUT Eva (Brit van Hoof) is een alleenstaande dertiger, die met iedereen in haar omgeving begaan is behalve met zichzelf. Haar vader Jos (Herman Gilis) die helaas niet van de drank kan blijven, draagt een groot geheim met zich mee. Moeder Jeanne (Viviane de Muynck) heeft over alles en iedereen een mening, maar vindt zelf dat ze niks teveel zegt. Dan is er nog haar zus Elsie (Sara de Roo), die binnen haar ongelukkige huwelijk een nieuwe vlam ontmoet, de kunstenaar Casper (Koen de Graeve). En als laatste is daar Lou (Nel Cattrysse), de dochter van Elsie die buiten boord valt op school. We volgen hen in hun dagelijkse gevecht met elkaar maar vooral ook met zichzelf.Wat Vele hemels wil vertellen komt regelrecht binnen in het hart. Het leven is wat we er zelf van proberen te maken, en "heeft nooit beloofd geestig te zijn". Als kijker nemen we deel aan deze zoektocht alsof de personages onze eigen familie zouden kunnen zijn, dicht op de huid en vaak herkenbaar. Een breekbare Vlaamse parel om te koesteren.